Alla inlägg den 10 november 2010

Av liden - 10 november 2010 20:28

Kan inte låta bli att fundera på en del artiklar och rubriker jag läst i nätblaskorna.


1. Ärkerivalen Timrå har ju som bekant haft två spelare som varit ute och svirat och som polisen plockat in med stöd av LVB (tror jag att lagen heter?) då dessa herrar enligt polisen var överförfriskade. Den ena av dessa två ( ids inte hålla på med namnen, de finns ju i kvällspressen) hävdar att han var några hundratal meter hemifrån och påpekat detta för konstaplarna. Nu misstänker jag att det ligger en hund begraven. Polisen brukar hellre vilja att berusade ska få komma hem och sova ruset av sig istället för inne på station, dels för att slippa ha någon inne och dels för att slippa det administrativa. Nu kan det ju vara så att den här spelaren var så tankad att han helt enkelt TRODDE att han bodde i det hus han pekade på. Men det kan även vara så att han kanske blev lite stor i truten mot polisen, och då brukar det hjälplöst sluta med ett ingripande. Tro nu inte att jag har egna erfarenheter av det här, för jag har klarat mig trots idoga försök. Men man har ju varit med lite och sett hur en normal polis agerar. Ett tredje alternativ är ju att det var rent övernitiska blårockar i farten, det är ju inte så jätteovanligt det heller.


2. Nästa rubrik var något om att polis och åklagare sagt: -Vi tror att han kan lida av en psykisk störning. Detta uttalat om den misstänkte våldtäktsmannen från  Örebrotrakten. Nu vet jag att polis och åklagare måste vara försiktiga i sina uttalanden och att lagens åsikt om psykisk sjukdom inta alla gånger är samma som andra instanser, eller rent av allmänhetens syn på psykisk hälsa hos vissa brottslingar. Personligen skäms jag inte när jag säger att om någon våldtar kvinnor gång på gång, då är människan inte frisk! Ingen frisk och sund människa kan väl få ut något av påtvingat sex, eller?

Något måste ju vara fel i skallen på en såndan person. JAg tror ärligt talat att jag har en stor del va övrig befolkning bakom mig i dessa åsikter.


Vet att det var en sak till jag läst som jag funderade över men kan för mitt liv inte komma på det nu.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards