Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Lögner

Av liden - 29 november 2010 23:17

Måste skriva ett inlägg om sanning och osanning.  Måste säga att jag verkligen inte förstår mig på folk som ljuger. Visst alla har säkert dragit någon lögn, men det är inte det jag menar, utan de som ljuger om värre saker och mer ofta. Förstår dom inte själva att de flesta lögner genomskådas?  Vissa männsikor verkar tro att de kan ljuga ihop precis vad som helst och hur det överhuvudtaget kan komma sig att dom verkar tro att de dom ljuger för är idioter kan jag inte begripa. Man behöver inte vara överintelligent för att genomskåda vissa människors lögner och intentioner. Har råkat ut för det några gånger i livet och tyvärr brukar jag hinna säga lite för mycket innan jag lyckats genomskåda dom, fast det gör inte så mycket när jag ändå i slutändan kan stå rak i ryggen och veta att mitt samvete åtminstone är rent. Har de senaste året/åren rensat bort en del "vänner" som inte kunnat hålla sig till sanningen. Bland annat en som jag umgicks frekvent med men som det kom fram att han ljugit och pratat skit om mig. Visst han ställde upp med hjälp när det behövdes, men det var han inte ensam om. Det spelade ingen roll vilken tid på dygnet han hörde av sig och ville ha hjälp, jag ställde alltid upp. Bland det värsta som kommit fram om honom är att han pratade med folk och sa att han trodde att jag varit inblandad i en stöld av en moped han fått stulen. När dessa anklagelser uppdagats ställde jag han mot väggen, och som den arrogante person han är lyckas han dupera en och komma med en (bort)förklaring. Men jag har alltid sagt att sanningen kommer alltid fram, det är bara en fråga om tid. Och så slutade det även i detta fallet. När lögner täcks med nya lögner ökar ju riskerna bara lavinartat. Jag menar, det räcker med en tveksamhet i en lögn för att det ska täckas med ytterligare en, som även denne innehåller något tveksamt, och då är hjulet igång och tillslut kan dom inte täcka upp längre. Och helt plötsligt är alla inblandade förlorare. För hur bra det än kan kännas att man haft rätt och stolt kan stå rakryggad för vad man sagt och gjort, känns det ju ändå bittert att lögnerna ändå hunnit förstöra så mycket innan sanningen kommit fram. Dessa lögner kan ju i värsta fall fått andra att fatta beslut och baserat på felaktiga grunder kan det ju hjälplöst förstört något helt i onödan och gjort vissa saker oreparabla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av liden - 14 december 2010 00:04

Det var ett tag sen man knåpade ner något här. Det är helt enkelt så att jag inte haft så mycket nytt att fundera över. Bara en massa gamla repriser, och behovet av att tjata har inte funnits..;P Skit samma, mer än så här blir det inte! Förutom att j...

Av liden - 1 december 2010 17:31

Snacka om att livet kan vara som en berg och dalbana. Träffade hjärtat igår och det var hur mysigt som helst    och det var faktiskt på hennes initiativ. Jag tycker det fanns många positiva tecken, inte minst var hon kramig och "pussig" vilket kändes...

Av liden - 27 november 2010 22:34

Något blev fel med mitt förra inlägg.. Det fattas en jävla massa text i det.. Det retar mig något fruktansvärt! Något jag försökte säga var att jag är den jag är, och de som känner mig kan bekräfta, och de som inte känner att det är värt att läg...

Av liden - 27 november 2010 22:13

Måste säga att jag är ordentligt kluven. Vet inte vem eller vilka jag kan lita på. Eller, jag vet vilka jag kan lite på, men är inte helt säker på vilka jag INTE kan lita på. Vet heller inte säkert vilka som läser här, vilket gör att jag inte är helt...

Av liden - 24 november 2010 11:08

Varför gör en människa så här? Kan inte förstå varför en människa kan såra en så här ruskigt mycket, vad är syftet? Det är inte första gången som den här personen snärjer in sig i osanningar och ställer till med problem för mig, till större delen obe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards