Alla inlägg under maj 2009

Av liden - 31 maj 2009 21:27

Varit lite slö här några dagar, eller egentligen har jag haft fullt upp med annat. Igår var det lunch på kinarestaurang med den underbara människan, sedan koll på motorcyklar i stadsparken och bilträff ute vid campingen, varmt som fan men trevligt! Hennes sällskap gör mig gott! Efter att hon slutat jobba gick vi hem till henne för att hon skulle fixa till sig för en sväng på stan. Cruising, det var riktigt trevligt att gå ut och dricka nån öl med henne igen! Tyvärr blev man väl lite för rund under fötterna, men det gick bra det med. Efter avslutad festkväll skulle jag bara hämta lite kläder hos henne, men hon släppte inte iväg mig, tyckte inte det var lämpligt att så tankad som jag var gå efter vägen och lifta, taxi för dyrt och att det inte räckte med att hon för säkerhets skull tagit av mig bilnyckeln, visst jag bara älskar att sova bredvid henne, men jag hade tagit förgivet att jag skulle åka hem.

Hur som helst, det är ju bara för underbart att få ligga med armarna runt denna människa! Och att sedan, när man vaknar bara å ligga å mysa, och försiktigt försiktig stryka henne över ryggen. Är nu bara rädd att jag ska drabbas av ”abstinens”, saknar henne redan, eller ja.. jag saknar ju henne jämt, men i synnerhet nu! Men hur som helst, nu känns livet rätt okej, Fattar verkligen inte hur hon kan ha så stark inverkan på mig! Hon gör mej verkligen glad! Jaja, nu ska jag bara suga på den här söta karamellen så länge jag bara kan, hoppas bara att den räcker riktigt länge!

Av liden - 29 maj 2009 21:01

Haha, nu jävlar skrattar vi svensk sjukvård i trynet, gav mig på vedhögen och var verkligen inte glad i hågen, där jag står vid vedkapen för att göra några mindre justeringar viker sig benet/höften och med full kraft dråsar jag med ”fel” sida rakt in i maskin, far i backen med ett brak. Nu kan man fundera över om jag är totalt väck i skallen som tycker att vi ska skratta sjukvården i ansiktet, men vi kommer till klarhet så småningom. Hur det nu var så blir jag liggande på backen med en fruktansvärd smärta, kommer till slut upp på fötter och till min förvåning känner jag att höften känns ganska skaplig, kan nu gå hyfsat och röra mig nästan fullt ut, visserligen smärtar det fortfarande och inte har jag full rörlighet, men va fan! Hade jag vetat detta igår hade jag bett nån av bröderna ge mig en rejäl Högerdojja på rätt ställe. Billigare och bättre än sjukan!

Det är så man funderar hur man är skapt, man lyckas hela sig själv med en perfekt kombination av våld och tjurskallighet, å inte fan har man någon våldsamt enorm utbildning heller, synd att vi har lagar mot kvacksalveri i det här landet, annars hade man ju kanske kunnat tjäna en peng på detta :-P

Sa jag förresten vedhelvetet är klart??

Av liden - 29 maj 2009 10:24

Trött som fan, inte sovit många minuter inatt, så fort ögonlocken dalat, har en skärande smärta uppenbarat sig, provat att med kuddar och täcke bäddat till så att kroppen inte skulle ändras när jag slappnade av, men det har inte funkat:(

Jävligt enerverande..
Nu ska jag göra ett nytt försök med vedhögen, önska mig lycka till!

Av liden - 29 maj 2009 01:50

Kom precis på en skrämmande tanke.. Nu när det tar en halv evighet att ta sig fram och åter på dass, va fan skulle man göra om man fick magsjuka? Fy fan, en tanke som får det att krypa i kroppen på en, samtidigt som man inte kan låta bli att skratta lite rått åt de stackare som eventuellt skulle råka hamna i situationen, så länge det inte är jag alltså!

Har helt apropå något helt annat kommit på att jag på slutet kommit på att jag blivit riktigt rask på tangentbordetJ och med den tanken, har jag kommit på nu ikväll, när jag inte riktigt är fri att sitta som jag vill, har jag blivit rätt hygglig på att skriva med bara EN hand också. Kanske ska se det som något positivt, vem vet..

Helt klart är ju att min sjuka humor är kvar i alla fall!

Av liden - 28 maj 2009 22:45

Fy fan! Ska nu ge er något att skratta åt, Tänk er en fet/lönnfet skäggig elak fan försöka tvätta sig, utan att kunna böja ena höften, försökt stå, sitta och slutligen ligga, i en dusch gungande som en säl försöka tvätta ben och inte minst ett par stinkande fötter.. Det slutade med att jag fick använda den vänstra foten för att tvätta så mycket jag kunde komma åt på det högra benet. Kan inte komma ihåg att det någon gång tagit mig en hel timme att duscha förr.  Kan nog lova att jag inte är nöjd med resultatet, men vad fan ska man göra? Skulle inte förnedra mig så pass att jag frågade någon jag inte delar/delat säng med om hjälp, bättre då att lukta illa tills allt ordnat sig. Man kan ju alltid hålla sig hemma. Kan också upplysa folket om att det gick hyfsat att få av sig kläderna, värre var det att få på sig kalsonger och strumpor, kämpade länge och lyckades med kalsonger och vänster strumpa, höger har jag gett upp för en stund, ska snart ta tag i den igen, måste bara samla kraft!

Förvånande nog kan jag inte hitta några märken på kroppen efter fallet, annat än blåmärken på ena armen, dessa vet jag att dom kommer från takkanten, men att jag inte har några märken runt höften begriper jag inte, och bara en lätt stukad fot kan väl knappast betyda att jag landat på foten, borde vara värre då.

I min enfald försökte jag mig på vedkapning när jag kom hem, det var tydligen inte min starka sida just nu, producerade sämre än en spermie i en spiral! Men MÅSTE verkligen bli klar, har folk som väntar på maskinerna, jag får spotta i nävarna och göra ett nytt försök imorgon igen!

Av liden - 28 maj 2009 21:31

Somliga strafffar gud direkt, tro mig jag vet. Skrev igår att man kanske skulle ramla från ett tak. Har grejat med takläggning idag, och gissa vad som händer?? Jo jag ramlar ner.. Haft yrsel hela dagen, och skulle förmodligen låtit bli att vara på tak, men har man lovat så har man. När man så uppsöker vår uppskrutna svenska sjukvård, så får man träffa nån kvacksalvare som ska klippa sönder mina byxor! Över min döda kropp! Hade jag varit rörligare hade nog läkaren i fråga fått motta både det ena och det andra. Är man som jag kort och tjock, och född med taxben, trots extra korta ben, och måste sy upp byxorna, ja då jävlar ska ingen kvacksalvare klippa dom, inte så länge jag lever och kan röra mig! Kontentan av det hela blev en jävla massa spild tid och vissa riktigt onda kroppsdelar, och inget annat svar av vården än att dom vill behålla mig för observation över natten, va fan dom nu ska observera, som jag inte kan själv, vet att jag har jävligt ont och att dom inte hittat något egentligt fel. Åtminstone inget de kan dokumentera.

Hur som helst, hade jag nog tur i oturen, landade inte nere på marken, utan på ett lägre tak, så fallet blev inte värre än 2,5-3 meter..

Slutligen skulle jag vilja tacka tekniken för laptops! Utan den uppfinningen hade jag inte kunnat skriva, kan inte sitta ligga eller gå med någon riktig ordning, om jag kämpar en stund, kan jag hitta en skaplig ställning så att en viss höft som ömmar rejält hamnar i ett skapligt läge, då kan man ligga och surfa, skriva och så vidare..

Hade nu tänkt försöka mej på att duscha, behövligt efter en svettig dag på ett tak, och en stund nedanför. Har med hjälp av käppar kvast skaft och vilja lyckats få av mig byxorna, nu återstår bara att se om det går att tvätta mer än överkroppen.. Eventuellt återkommer jag med resultatet, så folk kan undvika stinkbomben om försöket inte skulle falla väl ut!

Förövrigt är jag lika ledsen som tidigare:-(

sen

Av liden - 28 maj 2009 06:40

Hmm.. Allt är  verkligen kolsvart just nu.. Känns verkligen ruttet!

Till på köpet borde jag inte sitta här just nu, ska iväg å lägga tak så jag borde vara på väg dit redan. Råkade somna till en stund till slut... så jag har väl sovit 2,5-3 timmar ändå inatt, så man får väl vara nöjd det hade ju kunnat vara värre..

Av liden - 27 maj 2009 23:15

Vet nu hur en krossad insekt känner sig.. Lika fint som jag mått tidigare, lika ruttet mår jag nu! Fy fan, det vänder snabbt i den här branschen!

Vill bara försvinna! Känner mig helt värdelös!

Nu kan nån få skjuta mig igen!  Ska lägga tak imorrn, kanske kan ramla ner?? Hmm, förmodligen inte... SKIT!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards