Alla inlägg under maj 2009

Av liden - 27 maj 2009 22:09

Kändes bra för en stund sen men nu dalar det, och fort går det.. Händer vissa saker här, eller det händer INTE saker, finns säkert en logisk förklaring, men det är inte alltid jag är stark nog att se det. Eller närmare bestämt, det är inte ofta alls just nu.

Av liden - 27 maj 2009 20:16

Stått i ve´kapen igen, Hälften klart!

Känner mig dessutom på mindre ruttet humör nu! Stått och funderat på helgen som va, då blev jag glad, HON gör mig glad! Vi var ut och tog en öl på lördagen, och på söndagen sa hon att det varit trevligt, och att vi kanske skulle göra om det nångång när hon inte hade planer för söndagen, det var glädjande, inte minst för att det var hennes förslag och inte mitt, som det brukar vara. Vet att det inte finns några garantier, MEN glad blev jag, DET är en garanti! Kan inte låta bli att njuta av de positiva intrycken:D

Kommer i mitt lyckorus inte på mer nu...

Av liden - 27 maj 2009 15:38

Känns lite bättre nu än tidigare, inte mycket men man får vara nöjd för de lilla! Förstår inte riktigt hur folk kan vara så ombytliga, ena stunden si, för att i nästa vara så.. Rätt knepigt om man frågar mig. Fast det är ju klart, alla har vi våra små egenheter, så även jag. Alla har sina randiga skäl, och rutiga orsaker. Hur som helst, klart är ju att det inte är helt lätt att begripa sig på alla människor, kanske det som är så spännande med människor i allmänhet?

Börjar känna mig rätt tom inombords. Hur kan det komma sig att man kan bli så i det närmaste besatt, har gjort så många fullständigt otippade saker senaste tiden att man skulle kunna tro att jag blivit komplett galen...

Av liden - 27 maj 2009 08:27

Usch å fy, idag är jag less! Inget var spikat och inget Är spikat. Har bara en känsla av att den EVENTUELLA grillningen kommer att gå om intet, vet att jag inte skulle eller ville hoppas för mycket, men det är väl klart att man hoppas, är väl inte så konstigt, eller? Men som sagt inget är klart, inte åt nått håll. Ska försöka se positivt på det idag, och det är ju klart att jag hoppas ännu. Det vara bara en känsla jag fick, och det är ju dom jag skulle vädra här.

Vedhögen väntar! kommer kanske tillbaka senare..

Av liden - 26 maj 2009 20:26

Ja, då har man stått på ve´backen idag, kommit en bit men fortfarande långt kvar:-(  Trodde i min enfald att det skulle hjälpa till att skingra tankarna att stå i surr från traktorer och vedkap, men icke. Det känns stundvis mycket bra, och stundvis uselt, tror att jag lider av abstinens, är beroende av vissa upplevelser tror jag:-S.

Tror till på köpet att jag blivit lite kvinnlig också, samtidigt som vedkapning har jag även tvättat kört diskmaskin och skurit och marinerat kött, inte kvinnlig för att vissa saker kan ses som kvinnliga göromål utan föratt jag kombinerat allt, tror inte att jag ens brukar tänka tanken att få så mycket gjort samtidigt. Brukar mest bli jävligt tunnelseende när jag ska göra något.


Nu undrar säkert folk hur det kan komma sig att jag marinerar kött, har för mig att jag skrivit att det inte ens känns lockande med grillning trots att sommaren är i antågande. Nu råkar det vara så att jag pratat med en riktigt riktigt trevlig människa om att EVENTUELLT grilla och ta nån öl i helgen, vet att inget är säkert förrän köttet ligger på grillen, men tror inte någon tycker att jag är konstig om jag hoppas att det går i lås, skulle verkligen tycka att det vore trevligt. Tar verkligen inget förgivet, men ingen kan tycka att jag är dum som hoppas, trots allt är hoppet det sista som lämnar människan.  Sa till en fin människa en gång, att även om jag önskar vinna miljoner, kommer jag inte tacka nej till tiotusen. Förvirrande? Kanske, men de som betyder något vet vad jag menar, särskillt DU, som jag sa det till, jag vet att du minns;)

Kommer kanske mer sen..

Av liden - 26 maj 2009 08:42

Tror att jag möjligen var lite bitter igår.. Så kan det vara ibland, inget att göra något åt. Hade lite konverserande med några människor igårkväll/natt känns mycket bättre nu! Det var något mer jag tänkte på, men det försvann på något vis.

Jo, nu kom det! Fått kommentarer av signaturer somjag inte har någon aning om vilka dom är, visst det är detsamma men man blir ju fan nyfiken.. Bla fick jag en kommentar av en viss "K" som skrev: du vet vad jag sa. Visst om man bara visste vem, skulle jag veta vad som blivit sagt. Förvirrande.


Förmodligen bara till å söka upp vedhögen, den lär ju knappast fixa sig själv:-(

uj!

Av liden - 25 maj 2009 22:28

Den här dagen har varit som en resa jorden runt.. Höga berg och djupa dalar. Har dock lyckats äta, dock inte mer än fyra rostade men ändå! Framgång! Har precis suttit och funderat på vissa detaljer och händelser, och precis kommit fram att jag fått stöd av en människa som visat sig vara SÅ JÄVLA FALSK! I och för sig, litade inte riktigt på den här personen heller, så jag har inte vädrat precis allt jag vetat, just för att jag varit misstänksam, men den har betett sig jävligt underligt när vi pratat, så som slutat svara mitt i en konversation. Tror tyvärr inte att puckot fattat att det är mer synd om den, än mig. Har dock inte sjunkit så långt att jag utnyttjat läget, och dragit nytta av de, stoltare än så är jag, och långt mycket ärligare! Fattar inte att folk kan leva med sig själv när dom är så falska, fattar dom inte att folk genomskådar dom?? Jaja, är egentligen inte så förvånande att det var just den personen, verkar inte vara den enda i de kretsarna som inte vågar vara ärliga och stå upp för sina åsikter... Nu ä ja förbannad, nnu skiter jag i detta innan jag skriver nått jag får ångra!

Av liden - 25 maj 2009 10:33

Skitdag, inte sovit mer än 2-2,5 timme inatt. Somnade runt 07.00 i morse, det är inte vanligt när det gäller mig. Fattar inte varför jag inte kan sova nu, när det hänt så mycket roligt och fint. Fick sova med sällskap natten mot söndag, och det var SÅ underbart att ligga och hålla om någon, hon är bara för mjuk och go, VILL HA! Borde verkligen ha lättare för att  sova nu än tidigare, men antar att det är fjärilar som håller mig vaken... En lika underbar som som skrämmande känsla. En känsla jag inte vet hur jag ska hantera.. Som jag skrev igår påminner den väldigt mycket om en annan känsla jag känner mycket väl, hoppas att det är DEN känslan jag har nu, tror det, men är inte riktigt riktigt hundra ännu. På ett vis känner jag mig fan nykär! Lika underbart som skrämmande och osäkert. Det visar sig, känner hur som helst att det känns riktigt skapligt den mesta tiden just nu. Fattar inte att den människan kan göra mig så enormt glad, brukar inte vara så lättpåverkad...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards