Alla inlägg under november 2010

Av liden - 7 november 2010 19:20

Ordet ÄLSKAR väcker känslor och funderingar, förmodligen inte bara hos mig.

Hur många är det som egentligen förstår innebörden av att älska någon? Personligen tror jag att det är förhållandevis få som riktigt förstår fullt ut, är inte riktigt riktigt säker på att jag själv vet, men jag tror att jag är ganska nära i allafall. Se bara på alla dessa "fjortisar" om man får kalla dom för det, pojke+flicka träffas och två veckor senare är det älskar och allt gulligull. Tror inte att det betyder speciellt mycket i det läget faktiskt. Varför ska människor ha så svårt för att INTE missbruka starka ord? Detta var lite funderingar som helt plötsligt ramlade över mig.



Vidare måste jag bara få säga att det är helt underbart att fotbollsallsvenskan fick sitt slut idag, tror det var Malmö FF som vann. Kan personligen inte bry mig mindre om jag ska vara ärlig. Tycker bara att det är skönt, nu kanske man kan få se lite hockeynyheter och SLIPPA tjatet om den där flicksporten där spelare kan ligga i som det verkar dödssmärtor för den minsta av sammanstötningar, bara för att sekunden senare, efter en dos med mirakelspray (kylspray) springa som om livet hängde på hur fort man kan ta sig fram. Den där mirakelsprayen måste vara så nära jesus det går att komma.. Hur som helst.. Skönt att slippa skiten i vilket fall!


Har pratat med hjärtat idag, riktigt länge dessutom. Fläckvis känns det bra men då och då kommer en otrevlig känsla krypande, jag gillar inte den här situationen för fem öre men tyvärr är det nog inte mycket jag kan göra åt det, bara försöka härda ut! Hon är lite svår att greppa den där damen, men hon är speciell, på ett bra sätt. Visst hon har brister, som alla andra, inte minst jag. Jag har många brister, men är det inte så att man ska försöka hjälpa varandra att rätta till vissa brister men samtidigt lära varandra att leva med andra brister? För mig är det till VISS del det ett förhållande handlar om, tillsammans med andra viktiga saker som möjligen avhandlas en annan gång. Hur som helst känns det både bra och dåligt för tillfället, hade gärna sett att jag haft min prinsessa här hos mig! Puss på dig sötnos! Även fast jag vet att hon inte läser bloggen kan jag inte låta bli att skriva så..:s

Av liden - 6 november 2010 23:07

Skäms att jag varit så jävla dålig på att skriva, men det har sina randiga skäl och rutiga orsaker som man säger..:s


Har en dålig magkänsla just nu.. Hjärtat är inne på tredje dagen i ett maratonfestande och senast hon gjorde det det ville hon hon inte vara delaktig i mitt liv längre. Jag hoppas givetvis att denna känsla har helt fel, men historiskt ligger väl inte statistiken på min sida när det gäller att ha onda magkänslor.


Det var tänkt och sagt att hon skulle flytta till mig, men valde i sista stund att inte göra det vilket jag givetvis är både besviken och ledsen över. Detta då det är en tid där jag behöver hennes stöd som allra mest. Det lustiga är att hon inte tycker att jag "gör" tillräckligt mycket utan bara sitter inne, men sanningen är att jag haft  en av hennes hundar hos mig, eftersom hon har två till var det en skaplig fördelning då jag "bara" har en. Nåja tillbaka till det lustiga.. Sedan ca två månader sen har jag varit ute och motionerat med hundarna ca 1,5 timme per dag, de dagar jag inte haft förhinder då förstås. Mitt största misstag i det här är att jag aldrig berättat om mina nya vanor för henne, detta för att hon flera gånger sagt att hon inte tror mig om just sådana saker som motion då jag är, eller åtminstone varit ganska bekväm av mig.


Nu tillbaka till hjärtat. Hon ville att jag skulle komma till henne i helgen för hon var bjuden på fest, men jag kunde inte åka av flera anledningar. Jag har haft NOLL och då menar jag NOLL inkomst de senaste tre månaderna och det betyder att jag fått lägga min passion för Modo hockey åt sidan den här hösten. Vi har pratat om att hon verkligen vill följa med på en match och att vi ska åka så fort vi kan. Nu föll det sig att jag lyckades vinna just två billjetter till Lördagens match mot Linköping via en enkät på nätet, ville inte säga något för att överraska henne men jag borde lärt mig av historien, när jag ska överraska mina flickvänner brukar det sluta med katastrof. Så även denna gång då hon valde att stanna hemma för tre dagars festande, jag hade verkligen hoppats att det faktum att vi inte setts på drygt två veckor skulle få det att väga över till min fördel och att hon kom hit. Med facit i hand borde jag berättat om min vinst, fast det är inte säkert att hon velat följa med. Nåja, nu är det ju som det är, det är inget att göra något åt längre.


Hur gick det i matchen då? Jo det slutade bra, men det var med hjärtat i halsgropen LHC tog ledningen med två skapligt snabba kassar i andra perioden och då trodde jag faktiskt att matchen var körd, det är ju inte direkt det lämpligaste laget att lämna tvåmåls handikapp åt, men så småningom kunde laget i mitt hjärta hämta upp, OCH gå förbi. Tyvärr kvitterade LHC innan slutsignalen, mållös förlängning men vi VANN straffläggningen:))


Dagens Hollywood: Fredrik Norrena i LHC som ramlade två sekunder efter kroppskontakt med en motspelare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards