Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Barn?

Av liden - 9 juni 2009 01:32

Nu är det inte roligt att vara jag! Satt och pratade med en riktigt förståndig människa ikväll. Hon är den enda som verkar ha förstått varför jag inte kommer att få egna barn, eftersom detta var ”sista” chansen, orkar inte gå in på orsaker, men jag har mina principer om jag säger så. Men ju mer vi pratade om det, och ju mer jag tänkte på att E inte vill ha varken mig eller det/de barn jag vill med henne ju mer rann tårarna. Blir så jävla ledsen när jag tänker på det, det trodde varken jag eller andra, andra tror säkert inte alls ännu, medan jag inte trodde för bra länge sen. Alltså, jag har vetat att jag haft viljan länge, men andra inte alls, och vissa fortfarande inte. Men en grabb som funkar så bra med barn som mig, kommer givetvis någon gång i livet vilja ha barn, jag hade redan kommit på det själv, men var inte mogen för att delge världen. Nu vet jag att det inte kommer att gå i uppfyllelse för min del, och det blandat med att min klippa ratat mig gör mig så sorgsen att jag inte finner ord för det. För mig är det som för andra är glädjande en ren katastrof, kunde lika gärna få dö, längtar tom efter att få göra det, och det är en jävligt enorm förändring på kort tid. Detta då jag för bara två månader sedan var riktigt lycklig med livet och kärleken trots motgångar och problem av vardaglig karaktär. Nu svarar hon inte ens på meddelanden längre, och frånvaron av kontakt får mig bara att må värre och värre. Saknar allt med henne! Till och med de irriterande små egenheter som alla människor tycks ha.

Kan inte låta bli att fundera över varför hon lättare glömt våra fina stunder och minnen än de negativa. För jag tror att även hon innerst inne vet att våra fina stunder är lång många fler än våra dåliga! På ett vis tror jag att hon inte VILL komma ihåg det positiva, varför vet jag inte, men jag har mina aningar..

Kan för övrigt säga att känslan om dikerna är lite annorlunda idag än vad de var igår. Tror beslutet är fattat, av TRE anledningar..

1. Av respekt för damen de berör

2. Jag tycker fortfarande att hon är speciell

3. Jag skrev dessa för henne

Orkar tyvärr inte mera nu, det blev lite mycket för mig ikväll…


 
 
anonym81

anonym81

9 juni 2009 01:40

Läste ditt senaste blogg inlägg nu inatt.
Det högg till i mitt hjärta. Vet inte om anledningen är att du inte kan få barn eller om den du är kär i inte vill ha dig. Det är lika jobbigt vilket som.
Jag är 4 år yngre än dig och jag känner också att jag börjar vilja ha barn. Men som sagt det verkar inte finnas någon för mig som vill dela det, de flesta killar verkar bara vilja leka... även äldre.. medan jag är inne på den seriösare linjen. Hur som helst. högg det till i mitt hjärta och även jag fällde en tår för din skull.jag hoppas att du mår bättre snart! Du vet. Allt löser sig och allt blir inte som man planerat eller tänkt, tro mig, jag har de erfarenheterna i bagaget. Men, vi kan inte lägga oss ner och dö, vi måste ta tag i livet och göra det bästa av det. Fast det är lättare sagt än gjort. Tillåt dig att vara ledsen! Det rensar ut. Smärtan kommer att avta men kommer finnas som ett ärr. Ett ärr vi kan leva med och får acceptera. Men låt dig ta den tid det tar.
Kramar!

http://anonym81.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

9 juni 2009 02:57

Känner med dig. Livet blir sällan som man tänkt sig, som man önskar. Men med orken att leva vidare, så hittar man förhoppningsvis en väg tillbaka till lyckan en dag. Om än en annan lycka. Kram

 
Ingen bild

Jörgen

9 juni 2009 11:35

Det kanske kommer en förklaring framöver, just nu orkar jag inte. Tror ni skulle förstå om ni visste vad jag menar.
Tack för stödet! Det är mycket värt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av liden - 14 december 2010 00:04

Det var ett tag sen man knåpade ner något här. Det är helt enkelt så att jag inte haft så mycket nytt att fundera över. Bara en massa gamla repriser, och behovet av att tjata har inte funnits..;P Skit samma, mer än så här blir det inte! Förutom att j...

Av liden - 1 december 2010 17:31

Snacka om att livet kan vara som en berg och dalbana. Träffade hjärtat igår och det var hur mysigt som helst    och det var faktiskt på hennes initiativ. Jag tycker det fanns många positiva tecken, inte minst var hon kramig och "pussig" vilket kändes...

Av liden - 29 november 2010 23:17

Måste skriva ett inlägg om sanning och osanning.  Måste säga att jag verkligen inte förstår mig på folk som ljuger. Visst alla har säkert dragit någon lögn, men det är inte det jag menar, utan de som ljuger om värre saker och mer ofta. Förstår dom in...

Av liden - 27 november 2010 22:34

Något blev fel med mitt förra inlägg.. Det fattas en jävla massa text i det.. Det retar mig något fruktansvärt! Något jag försökte säga var att jag är den jag är, och de som känner mig kan bekräfta, och de som inte känner att det är värt att läg...

Av liden - 27 november 2010 22:13

Måste säga att jag är ordentligt kluven. Vet inte vem eller vilka jag kan lita på. Eller, jag vet vilka jag kan lite på, men är inte helt säker på vilka jag INTE kan lita på. Vet heller inte säkert vilka som läser här, vilket gör att jag inte är helt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards