Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

svek

Av liden - 10 juni 2009 08:59

En människa jag inte ens vet vem det är messade mig och berättade vissa smaskiga detaljer om vissa saker, och jag kan säga att vissa saker jag misstänkt, men ändå tvivlat på numera är solklarheter. Såsom att den feta kossan från Umeå verkligen ÄR det falskaste som finns, Och att E inte är långt efter, hon är jävligt lögnaktig, och att svinet inte hade det minsta med hennes flytt att göra bara är riktigt jävla NYS! Fy fan, om folk visste vad jag ställt upp på den där tjejen! Exempelvis när hon kom hem och var ledsen, ville inte säga varför men det kom fram att hon fått sparken på stående fot, helt obefogat dessutom. Då jävlar dög man minsann, behöver inte berätta hur, men dagen efter hade hon jobbet tillbaka. Men som jag skrivit, hon kommer inte ihåg något gott jag gjort för henne. Hon har hela tiden varit rädd för att vara ärlig och tala om varför hon skulle flytta, eftersom hon är skyldig mig pengar. Sen att de två redan pratat om att bo ihop säger ju en hel del, hur allvarligt samtalet varit vet jag inte, men det är av mindre betydelse. Sen tror jag inte han berättat för henne att han till frun sagt att dom ska avvakta några månader innan beslut om skilsmässa tas. Ja han är gift och har 4 barn om någon missat det… E har nog fortfarande inte fattat att han ljugit även henne full, men är man så naiv får man ju skylla sig själv! Det har jag fått göra!

Hoppas att någon sårar henne på samma sätt som hon sårat mig, vet att det är fult, men jag skulle inte känna något annat än glädje om jag ska vara ärlig. Elakt kanske, men det är så jag funkar. Jag kan skänka bort allt jag äger och har, ända tills någon gjort mig illa, då blir jag bara skadeglad i stället. Som det är nu kan jag bara tycka att dessa två (3) fega och lågt stående människor verkligen förtjänar varandra! Synd om inblandade barn bara! Undrar hur han skulle bete sig mot eventuella barn med sitt nya knull? Tyvärr för hennes del, är hon inte så som person att hon tänker så långt och så praktiskt, en person som JAG träffat på samma vis skulle jag aldrig kunna lita på. Men det är ju jag de, men förmodligen är mamma med och talar om vad hon ska tycka och känna, så det löser sig säkert! Nu mer än någonsin har jag svårt att förstå hur två människor som jag ändå hjälpt en jävla massa, kan göra så mot en. Sen att U från Umeå trodde att jag skulle tro på att hon och E inte pratar så mycket, och hon inte vet så mycket, säger ju mer om henne än om mig, hon har ljugit förr och trots att man konfronterat henne med det har hon nekat, också det säger mer om hennes brist på förstånd än mitt! E sa vid vårt senaste möte att hon var orolig att jag skull göra henne ”något”, hon har rätt, men det kommer att gå helt lagligt till. Har kollat upp med berörda och insatta myndigheter, och juridiskt kan jag få hjälp med att få mina pengar, DET känns mycket bra, då behöver man ju inte grämas över det i alla fall, en klen tröst. Men i slutändan är det ju ändå en tröst! Som läget är just nu behöver jag all tröst jag kan få, för inte fan lyckas jag hitta så mycket själv. Och den lilla jag lyckas hitta, den dödar mor och dotter snabbare än man tar livet av en mört man fått på mete!

Som det är nu borde jag vara riktigt glad att jag blivit av med det svekfulla våpet. Jag vet att hon var otrogen redan under vår första tid tillsammans, har till och med fått det bekräftat av föremålet för otroheten, och med den vetskapen skulle det vara roligt att veta hur många gånger till det egentligen handlar om. Men man kan väl knappast vänta sig mer av en människa som aldrig fått lära sig vikten av att ta ansvar. När vi varit tillsammans två år gjorde jag slut eftersom jag inte visste vad jag ville och klarade av i livet, mycket beroende på att jag efter tidigare svek hade mycket svårt för att lita på andra människor. Nu ångrar jag mig BITTERT att jag gick tillbaka till den här falska människan, hon har fan stulit sju år av mitt liv, och än är det inte slut, blir nog några stulna år till innan det är glömt. Kan inte låta bli att tänka på vilka väldigt fina människor jag låtit passera bara för att Emelie vridit om skallen på mig. Känns jävligt surt nu att jag inte tillät mig att satsa på någon bättre. Å andra sidan borde det ju inte vara svårt att hitta någon bättre, är nog svårare att hitta sämre. Tyvärr lär jag aldrig lita på någon annan människa på samma vis igen.

Jag hade nog rätt tidigare när jag hade någon tanke på att hon inte var så speciell,  eller.. hon VAR speciell en gång, men det har hon förstört, och jag tänker här nedan skriva in en av dikterna jag skrev till henne, mest för att det är en bra förklaring varför allt gör så ont.

 Du kom lika överraskande som en vårblomma i solen, och genast gjorde du ett bestående intryck med dina varma ögon, du lagade min trasiga själ på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. du gav mej livet åter och en glädje jag ej kan beskriva, du fick mej att åter tro på kärleken, vars närvaro länge varit saknad, du gav mej tro på en framtid, i lycka med dej.

du var stark när jag var svag, förlåtande när jag var dum, du gav mej allt och jag tog dej förgivet. Lika överraskande som du kom, och trots att våren nu anlänt, har du nu dragit bort och lämnat efter dig en isande nordan, och åter är själen lika trasig som dagen innan vårt första möte...

 
 
Ingen bild

Anna

10 juni 2009 16:02

Du har ett gott hjärta, en skärpt hjärna och en riktigt diktare i dig! Jag hoppas du hittar vägen ut från alla bekymmer snart. Kram

 
Ingen bild

Jörgen

10 juni 2009 16:23

Om du är den jag tror du är, så är du mil före mig vad gäller både hjärta och hjärna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av liden - 14 december 2010 00:04

Det var ett tag sen man knåpade ner något här. Det är helt enkelt så att jag inte haft så mycket nytt att fundera över. Bara en massa gamla repriser, och behovet av att tjata har inte funnits..;P Skit samma, mer än så här blir det inte! Förutom att j...

Av liden - 1 december 2010 17:31

Snacka om att livet kan vara som en berg och dalbana. Träffade hjärtat igår och det var hur mysigt som helst    och det var faktiskt på hennes initiativ. Jag tycker det fanns många positiva tecken, inte minst var hon kramig och "pussig" vilket kändes...

Av liden - 29 november 2010 23:17

Måste skriva ett inlägg om sanning och osanning.  Måste säga att jag verkligen inte förstår mig på folk som ljuger. Visst alla har säkert dragit någon lögn, men det är inte det jag menar, utan de som ljuger om värre saker och mer ofta. Förstår dom in...

Av liden - 27 november 2010 22:34

Något blev fel med mitt förra inlägg.. Det fattas en jävla massa text i det.. Det retar mig något fruktansvärt! Något jag försökte säga var att jag är den jag är, och de som känner mig kan bekräfta, och de som inte känner att det är värt att läg...

Av liden - 27 november 2010 22:13

Måste säga att jag är ordentligt kluven. Vet inte vem eller vilka jag kan lita på. Eller, jag vet vilka jag kan lite på, men är inte helt säker på vilka jag INTE kan lita på. Vet heller inte säkert vilka som läser här, vilket gör att jag inte är helt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards